søndag, februar 03, 2013

Slappfisk-tilstander


De siste dagene har jeg vært skikkelig dårlig. Kroppsverk, slapphet, kvalme, vondt i magen. Forferdelig kjedelige greier. Noe av det mest utfordrende med å være mamma, er faktisk de gangene man selv blir syk. Man føler seg bare så udugelig, har lite å gi, samtidig som alle rundt fortsatt trenger en. Kroppen skriker etter hvile, mens samvittigheten dras mot barna. Igjen har jeg tenkt på alle dere alenemødre der ute. Hva i all verden gjør f.eks dere med to og tre barn når dere ligger skikkelig slått ut selv? Får dere hjelp av familie eller venner? Det kan umulig være så greit å ta seg av barn, hus og hjem når man er skikkelig dårlig selv. Hm.

Idag er jeg i listemodus. Mest av alt har jeg lyst til å liste opp en haug med kjipe punkter, men siden de tingene er ganske opplagte, bruker jeg den lille energien jeg har til å finne noe positivt:

♥ Jeg er utrolig takknemlig for Mr Amélie og den innsatsen han gjør. Et parforhold er kjærlighet og romantikk, men det er jammen meg også teamwork og stadige øvelser i selvoppofrelse. Jeg er glad for det arbeidsfellesskapet vi utgjør - sånn ved siden av mer rosarøde ting.
♥ Jeg evner å legge to-do-lister til side.
♥ Jeg kan sove og hvile på dagtid med god samvittighet. Tilnærmet lik i alle all. Jeg synes jo det er forferdelig kjipt å ligge slapp i senga uten å kunne bidra så mye, samtidig vet jeg at det er det beste jeg kan gjøre for å bli fort bra igjen.
♥ Hybelkaniner, rotete hjørner og alt innenfor den kategorien føles totalt uviktig.
♥ Jeg føler meg takknemlig for at jeg i det store og hele har god helse ellers.
♥ Det blir litt mer stille rundt meg; dvs færre krav, plikter, inntrykk, avtaler, ting jeg føler jeg må/bør gjøre. Man trenger det iblant.
♥ Godtesuget forsvinner, og det gjør jammen en kilo eller to også. Helt uten innsats.
♥ Jeg får tid til å tenke. Det er ikke bare positivt når jeg tenker på vonde ting, men det kjennes godt å ligge rolig og kunne reflektere over interessante ting som opptar meg.
♥ Jeg ser verden fra nye perspektiver. Hvilken vakker utsikt det er å ligge side om side med lillebror mens han sover formiddagslur! (Jfr Instagram) Eller å ligge på gulvet å se på storebror som tegner til Fantorangen.


Nå satser jeg på rask bedring! Kanskje jeg til og med rekker å legge inn litt bilder på pc og skrible litt utover kvelden?

Ha en fin søndag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

God bedring! Håper du er bra igjen nå!

T.G

Anonym sa...

Så fine perspektiver!:-)

Anonym sa...

Hei :) hvor har du kjøpt det nydelige sengetrekket i brunt og blått?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Antall besøk på bloggen