tirsdag, februar 05, 2013

Skyping med bestevennen


Slik ser det ut når treåringen skyper med 'bestisen'. Før jul flyttet nemlig Jespers bestevenn til Miami. Kanskje like greit han ikke vet hvor langt unna det er i praksis. Han gir uttrykk for savn, men føyer alltid på til slutt at de skal jo sees til sommeren. Når kompisen kommer hjem på ferie, skal de bade på stranda og ha poolparty i hagen - nemlig.

Skype-mulighetene gjør sitt til å minske avstanden. Nå kan gutta endelig prate sammen via nettet! Jeg har vært latterlig treig med å sette meg inn i det, men forrige helg fikk jeg ut fingeren. Utrolig fascinerende å spionere litt i smug. Jeg holdt meg i bakgrunnen (og så mitt snitt til å rydde og kokkelere litt), mens Jespersen og bestevennen skravla, lo og lekte sammen via skjermen. Hva den brødkurven på hodet skal bety, er det nok bare de som vet...

Skyper barna dine? :-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så søtt!

Hannie sa...

Spent på om denne kommentaren kommer gjennom. Varme hilsner fra bestis og mammaen i Florida.

Amelie78 sa...

Anonym: Takk :)

Hannie: Og jaaaa! Det gjorde den! Hils så mye til alle sammen!

Am.

Nina sa...

Sweet. ♥

Takk for tipset. Vi har er ei lita frøken som savner bestevenninna på andre siden av landet - kanskje Skype hadde vært noe? Så jo hvertfall ut som det var tipp topp for Jesper!
Det må jammen testes ut!

Jeg har lest innlegget ditt om Barnet etter - flere ganger - og er så veldig glad du deler! Du skriver så fint og så ærlig. Jeg har sagt det mange ganger før, men jeg sier det igjen; det betyr så mye at du deler.

Klem

Tamsin North sa...

Espen ble først introdusert for bestemor og bestefar i Norge via Skype da han var noen timer gammel, og siden har det vært 2-3 "Skype dates" hver uke. Det har blant annet ført til at den første gangen vi var hjemme i Norge da han var 13-14 måneder, så holdt han ut armene til moren min og sa "Granny!" Med familie i fire forskjellige land, så har Skype vært helt fantastisk for oss. Også hjelper det veldig på hjemlengselen for "hu mor" også, når jeg kan se familien min så ofte jeg vil.

Micha sa...

Så søt han er! :-)
Hos oss er skype til stor hjelp både for meg og ungene. Mannen i huset har en jobb, der han er borte 10-12 uker i året. Han er sjelden borte i mer en én uke av gangen, (ofte bare et par netter) men én uke er lenge nok til at savnet blir stort for ungene, og til at avstandsfølelse sniker seg inn i parforholdet. Når han er borte prøver vi å skype hvertfall annenhver dag. Ungene gråter og savner pappa mye mindre nå, enn de gjorde i starten. Og jeg gleder meg mer til han kommer hjem, fordi vi tar mer del i hverandres liv OG vi ser hverandre rett i øynene og sier vi er glad i hverandre nesten hver dag:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Antall besøk på bloggen