mandag, februar 18, 2013

Prosjekt nytt barnerom - fase 2


Noen som husker dette rommet? Jepp, det er 'det nye gutterommet' til Jesper (inkludert rot og dilldall). Tenker noen lurte på hva som skjedde med det etter at jeg delte noen glimt fra de første oppussingsrundene på vårparten i 2011. På den tiden gikk jeg gravid med Amélie. Jeg boblet over at ideer og koste meg med planlegging av jenterom og nytt, større rom til Jespersen. Vi kom ganske langt i prosessen - jeg skulle bare føde først, og så skulle vi ha litt verdifull ferie og familietid sammen før Mr Amélie skulle fullføre prosjektet.

Dere vet jo hva som skjedde. Da Amélie døde, stoppet verden helt opp. I stedet for barseltid og ferie, ble det begravelse og sorgarbeid. Fordi septikktanken og det gamle rørsystemet fra 60-tallet tok kvelden (understatement), ble sommeren i tillegg preget av et voldsomt drenerings- og rørbytteprosjekt. Har skrevet litt om det HER.


Høsten 2011 var tøff. Jeg brukte all min energi til å bearbeide sjokket og sorgen, komme meg videre og forberede meg til å komme tilbake til jobben jeg egentlig skulle ha permisjon fra. I november begynte jeg å jobbe igjen - ganske raskt opp i full stilling - og samtidig ble jeg gravid. Det var fint å komme tilbake og jeg opplevde glede ved arbeidsoppgavene, men svangerskapet ble som dere vet ganske tøft. Vi håpet å ta fatt på gutterommet mot forsommeren, men det var ikke lett å finne ledige stunder. Så fikk vi en taklekkasje. Emil ble født, barseltiden var et faktum, Jesper hadde ferie fra barnehage, og Mr Amelie jobbet på taket i tre uker. Ikke lett å få pusset opp noe rom, nei. Kanskje snike seg til litt tid noen helger i november? Men nei. Den sagnomsuste barseltiden har i praksis vart omtrent frem til januar på grunn av plagene lillebror har hatt. Oppussingen har vel vært det siste vi har tenkt på det siste halve året.


Men NÅ - nå gledes det stort her i huset! I helgen har Mr Amélie ryddet rommet (jeg rakk å knipse et bilde sånn circa mellom 'overfylt roterom fullt av malingsbokser, stoler og kasser' og 'ryddig oppussingsklar sone'). Vi har lagt en grovskissert slagplan, og i morgen tar arbeidet fatt. HURRA! Med bakgrunn i forrige avsnitt, skjønner dere sikkert hvorfor det føles så fantastisk å endelig ha mulighet og motivasjon til å fullføre gutterommet.

Jeg skal ta meg mest av Emil, middagslaging og logistikk, men deltar der jeg kan i forhold til oppussingen. Mr Amélie har avspasert, motivasjonen er på topp, og vi gleder oss masse til å kunne ta i bruk denne delen av huset.

Wish us luck! Om det er interesse for det, lager jeg gjerne noen underveis-innlegg.

6 kommentarer:

Tamsin North sa...

Jeg er interessert! Vi driver og ordner gutterom til Espen på gjesterommet, og jenterom til Gwen på Espen's rom, så er her behovet stort for litt inspirasjon!

Anaruh sa...

Wow - dere er så driftige! Selv om du synes det går sakte, vier jo tenksten i dette innlegget at dere har noe stort på gang omtrent hele tiden. Hvis bare jeg var like effektiv :)

Masse lykke til, og ja - jeg vil gjerne se hvordan det er både underveis og etterpå. Hvis du har ork å blogge om det! SYnes stilen din er veldig fin.

Sandra sa...

Dere er tøffe! Så deilig å komme i gang med oppussing igjen!
Jeg har blitt ny fast følger av bloggen din, og ser frem til oppdateringer, og da gjerne også om oppussingen! :D
Lykke til!

Lillian sa...

Så spennende med nytt prosjekt. :)
Jeg vil gjerne ha underveis bilder, og følge med på prosjektet. :)
Vi holder også på med litt prosjekter, det ene baller på det andre, så her ser jo helt bomba ut for tida.
Men skal få litt ordnings på det idag. :)
Ha en flott ny uke. :)

Anonym sa...

Så flott at dere endelig har mulighet, overskudd og motivasjon for det nye prosjektet! Interessen er stor, du har god smak, jeg liker det du har gjort på rommet til storebror, og jeg trenger inspirasjon til vårt eget gutterom! :)

Anonym sa...

Ja, takk til underveisinnlegg! Lykke til med oppussing:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Antall besøk på bloggen