tirsdag, februar 12, 2013

Bra ting. Og skrukketær.


Det er mye jeg ikke er god på, men å glede meg stort over små ting - det er en ting jeg tror jeg får til. Som for eksempel små, skrukkete babyføtter...

Men aller først: Det er så godt med alt som går framover, f.eks i forhold til Emils utvikling. For å være ærlig, har det vært en veldig krevende tid. Jeg skal fortelle mer om nakkevondt, urolig gutt og videre behandling hos kiropraktor i et eget innlegg. Den fysiske utviklingen har etter jul skutt enormt i været! Han beveger seg helt annerledes, bruker hele kroppen, har ikke vondt lengre, koser seg på gulvet og er blitt en så mye mer harmonisk gutt. Selv om han ser ut til å reagere på enkelte matvarer, har det likevel blitt mer dreis på matrutinene også. Den biten var ikke så lett før. Magen jobbet så mye at han ofte ikke orket så store måltider. Han 'selvregulerte' ammingen, men det ble for mye småspising, noe som igjen gjorde at systemet ikke fikk hvile. Dårlig sirkel.

Han sover litt lengre lurer på dagtid nå, noe som virkelig er et stort kryss i taket! Jeg er mindre frustrert og får også noen små pauser. For eksempel til slike små blogginnlegg som idag. Eller mulighet til å henge opp hele klesvasker, ta en telefon, rydde soverommet... Som igjen gir en god følelse.

Ikke minst opplever jeg mange gyldne øyeblikk, som før idag da Emilsen storkoste seg i badekaret. Han elsker vann og begynner ofte å hyyyle når han må opp. Idag fikk han bade lenge. Måtte bare ta bilde av skrukketærne. Smelt!

Hurra for all fremgang og gode ting! Alt er ikke perfekt, men det er så godt med alt som er bra. I embrace it!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!

Jeg har fulgt deg og bloggen en stund, og synes du skriver flott! Jeg setter særlig pris på ærligheten din! Supert at du ikke framstiller alt så rosenrødt, som jo ofte bloggere gjør... Du virker tøff, og jeg kan virkelig ikke forestille meg hvordan det er å oppleve å miste et barn. At du klarer å formidle det så godt, er beundringsverdig.

Jeg har kjent meg igjen i mye de siste månedene. Fikk selv ei lita jente i mai, knappe to år etter storebror, og har opplevd tiden som veldig krevende - mye pga mageproblemer og matallergi hos lillesøster. Burde ha gitt meg til kjenne, da du ba leserne om å presentere seg, men har sjelden ro og anledning til å kommentere, og opplever det som knotete på iPhone...

Vel. Ville bare si at jeg setter pris på bloggen din! Legger meg til som følger på Instagram også (sirtho).

Hilsen Siri

Anonym sa...

Hei!
Takk for et fint innlegg! Og takk for ærligheten. Livet med små barn kan være utrolig krevende i perioder, og da er det godt å vite at også andre har det slik (ja, for det skulle man ikke alltid tro ut fra fra folks fasade. Og bare så det er sagt: jeg er ikke noe bedre selv - pynter ofte litt på virkeligheten ovenfor andre. Man vil jo gjerne at andre skal tro at "dette fikser hun utrolig bra"). Ja, ja... Men altså: tusen takk for ærligheten din! Håper Minien din finner seg noen gode rutiner som gir en sliten mamma litt ekstra space!!! Klem

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Antall besøk på bloggen