mandag, januar 21, 2013

Tavle på vaskerommet

Vaskerommet vårt er i grunnen et slikt rom som aldri blir helt ferdig. Det både ser fint ut og fungerer bra som det er, men i mitt stille sinn så vet jeg jo at det mangler en og en annen ting. (Flere vaskeromsbilder finnes forresten HER. Scroll deg nedover!)


I lang tid har jeg tenkt at det hadde vært fint med en kontrast mot den hvite murveggen; et eller annet svart. Siden vi har samme horisontale overskap her som på kjøkkenet vårt, og vi der har en finfin krittavle, har jeg kokt det ned til at det kunne gjort seg med en tavle på vaskerommet også. Ikke det at det en dyd av nødvendighet. Hva skriver man på den? Husk å vaske klær mandag, tirsdag, onsdag, torsdag osv? Tja. Uansett - en tavle er alltid kjekk å ha.

Gleden var stor da jeg fant en fiks ferdig tavle på Kremmerhuset for litt siden; i passende format og med værbitt treramme rundt og greier. Hurra!


I romjula fikk vi hengt den opp, og det ble riktig så bra. Komisk nok har jeg brukt den til å skrive "vaskeskjema" et par ganger (det vil si - planlegging av ulike slags klesvasker, hehe). Mest for gøy - jeg følte meg som en skikkelig 50-talls husmor et par uker her - men nå har det glidd ut. Jesper kunne ikke helt skjønne hva som var greia med skribleriene mine, så han bare viska det vekk og begynte å tegne streker og figurer. Innmari sjarmis, så nå har figurene fått bli.


Fornøyd med den tavla, jeg. Ble bra, sant?

7 kommentarer:

Hild Frøya sa...

Herlig. Barnetegninger er helt fantastisk. Også fikk jeg nok et tips til vaskerom her. Det er nemlig noe dette huset skriker etter!

Anne sa...

Så herlig :-) Jeg kom med en liten plan til Simen her hjemme i helga, om at vi kunne ha utvidet vaskerommet litt. I går gikk han og målte litt, så håper det blir noe :-)

Torill sa...

Vi skal i gang med vaskerom/bad i kjelleren. Har tre barn, i alderen 0-5 og for at logistikk skal gå rundt må vi ha et vaskerom ( altså ha vaskemaskin ut av nåværende bad, samt ha en tørketrommel. Har du det nede? Går det greit, har aldri hatt det, men skjønner at hvis klesvasken skal bli tørr, før dem blir brukt så må vi ta noen grep. Har bare ikke plass i 1 etg. De to eldste er jenter, så de skal ha sitt eget bad nede, i samme rom som vaskerom. Tror vi kan ri av flere krise der, om en 5-10 år tid. Haha. Jeg liker veldig godt benkeløsningere som du har, det er så praktisk!! Vårt rom er kun et rom med betong og en varmtvannsspreder som er i ferd med å ta kvelden. Vet liksom ikke hvor dyrt sånt er, bare at det er veldig dyrt. Men nødvendig.

Torill sa...

En helt annen ting. Vet ikke om det er bare på min iPad, eller om du har forandret siden din, men alle innleggene dine ligger på venstre side, rett etterehverandre, med kun overskriften? Er det noe med oppsettet på ipaden min, eller har du forandret siden på bloggen din? Det ser ut som det min iPad, for introduksjonen av deg ligger helt nederst. Bra blogg, jeg liker din godt, har stemt på deg:)

Humlehagen sa...

Så flott tavle, super ide!:)Hilsen Else Britt:)

Kikkis planet sa...

Så herlig tavle, og det vaskerommet deres ser bare helt herlig ut! Håper det ikke er like ryddig hver dag... ;)
Stemmer forresten på deg som "Mest velskrevne mammablogg"!!

Monica L sa...

Hei!

Du har så flott vaskerom altså, og en veldig flott hjelper:)
Min lille hjelper på 3 år tegner også sånne fantastiske "hode-fotinger" ;))

Klem fra Monica L

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Antall besøk på bloggen