onsdag, januar 16, 2013

Nominert til 'Årets mest velskrevne mammablogg'

Jeg oppdaget i går, ved en tilfeldighet, at jeg var nominert til Årets mest velskrevne mammablogg på Foreldremanualen. Wow! Jeg bøyer meg i støvet. I teorien føler jeg kanskje prisen burde hete Fjorårets mest velskrevne mammablogg (og med stjerne og kommentar i margen; Du skriver jo ikke akkurat så mye for tiden...), men jeg tar det med meg og lar det bli til inspirasjon til å få satt meg litt mer ned om dagen. Det har vært en intens og krevende tid dette første halvåret med lillebror i livet vårt. Jeg merker jeg har vært gjennom store omveltninger; først tapet av Amélie, deretter et tøft svangerskap, og i det siste - måneder med utilpass baby med lakenskrekk og mye magevondt. Mer om dette senere. Her har jeg nemlig mye å si - og kanskje noen ord til hjelp for andre.

I lang tid har jeg savnet å sette meg ned, kjenne ro og hvile, skrive, reflektere, bearbeide. Det har ikke vært så lett å få til. Mer en én gang har jeg måttet si til meg selv: Det er en tid for alt. Nå er tiden for å bysse baby/ sørge for like mye oppmerksomhet til storebror som lillebror/ være sammen med Mr Amélie osv, osv. Der er jeg nå. Men - jeg gleder meg til balansen opprettes en smule. Jeg tror vi mammaer trenger små pusterom innimellom, og for meg er blant annet tid med venner, gåturer i kveldsmørket, en god kopp kaffe eller skrivingen slike pusterom.

Jeg har mange skriblerier på trappene. Enn så lenge er det bare å lese noen av mine tidligere innlegg om ting som angår mammarollen eller livet generelt. For eksempel Serien om livskvalitet og prioriteringer (trykk på linkene), noen tanker om Fine mennesker, forslag til innhold i det jeg har kalt Voksenmanualen, serien om da jeg møtte veggen eller rett og slett noen filosofiske betraktninger i Klokskap i en kaktus. Litt etter at vi mistet datteren vår, skrev jeg en serie om Å møte mennesker i sorg. I det hele tatt har jeg bearbeidet mye av sorgen gjennom å skrive. Alle innleggene om Amélie, ligger under Amélie eller Å miste et barn. (De eldste ligger bakerst.) Noen vil kunne ha nytte av idiotsikre matoppskrifter eller reisetips relatert til det å ha med baby på flytur, andre vil kanskje hente inspirasjon til interiør og oppussing.

Og så kan jo dere trofaste andre, få lov til å stemme på meg. Jeg er ikke så opptatt av priser og å stå øverst på pallen - sant å si liker jeg meg best der jeg kan smette litt ut og inn av flombelysningen - men det er fryktelig stas med anerkjennelse for mitt skrevne ord. Så, TUSEN takk!

HER foregår avstemmingen, og man kan stemme en gang hver dag frem til 29.januar. GJØR GJERNE DET! (Kategorien Årets mest velskrevne mammablogg er et stykke ned på siden.) Gratulerer til dere andre nominerte også forresten!

Ha en god onsdag! Jeg er hjemme med syk storebror, og ironisk nok er det den dagen jeg har klart å få til litt skriblerier. Men wupsi - der våknet lillemann, så da tenker jeg storebror våkner fra sin feberhete søvn snart også.

11 kommentarer:

Jona (mammalivet i Berlin) sa...

Jeg syns nominasjonen er vel fortjent! Gleder meg til å lese mer fra deg fremover. Og du, så gøy at du har lagt meg til på blogglisten din. :) Massetusentakk!!

Jona

Anonym sa...

Hei og godt nytt år !!! Jeg stemmer på deg , for alt det er verd !!!Trives så veldig med dine tanker og derav ord og fabuleringer. Du har og er årets mest velskrevne mammablogg !! L

Pia sa...

Velfortjent!

Whitebite sa...

Veldig veldig VELFORTJENT!
Jeg ser du er i samme kategori som ei fra de unge mødrene på Tv - ikke lett å konkurrere mot en tv-kjendis (det samme gjorde jeg i fjor, i en annen kategori.. hadde ikke sjangs)- men lykke lykke til! Du fortjener å vinne! klem

Ellen sa...

Jeg har stemt på deg, vet du ;) Velfortjent! Er det noen som kan skrive så er det deg. God bedring til Jesper! Og pass på deg selv midt oppe i syke barn, nattevåkne barn, snørrete barn, klesvask, amming, matlaging og ja, i det hele tatt ;) Klem fra Ellen

Rosehagen sa...

Hei;)
Gratulerer med nominasjonen;) Å som du fortjener den. Det er bare en fryd å lese det du skriver;) Du får en stor stemme fra meg;)))
Ta godt vare på deg selv og guttene dine;)
Klem fra Ann-Mari

C. sa...

Åh så bra at du kom med! Jeg var en av de som nominerte deg. Nå har jeg stemt også!

Linda G - www.mammalinda.com sa...

Jeg har stemte absolutt fortjent!:)

Lisa Moen sa...

Gratulerer!:)

Anne sa...

Hei! Gratulerer! Vel fortjent, du skriver nydelig! Tok en titt på de andre bloggene som er nominert i kategorien din, og må si at du og tre av de andre går jo innenfor kategorien, mens den siste av de er jo HELT utenfor velskrevet-kategorien? Det var jo masse konsekvente skrivefeil blant annet, og nerven i tekstene er jo laaaangt unna det dere andre skriver. Heia Amelie! :)

annikken - osloliv sa...

Her er det mange tekster jeg har fått masse ut av!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Antall besøk på bloggen