søndag, januar 27, 2013

Bursdagspyntet gutt

Flere har etterlyst innlegg med tips til gutteklær. Her kommer det et spontant et, gitt.


Det blir mye ullundertøy, bomullsgensere og 'comfyklær' i barnehagen. Der skal det være praktisk, komfortabelt og lett å kle av og på. Jeg synes derfor det er litt ekstra koselig å kle opp Jespersen til bursdager og spesielle anledninger - slik som her.


Idag var Jesper bedt i 4-åring-bursdag sammen med alle de andre barna på avdelingen sin. Slik så han ut. Fortsatt comfy kledd, men litt mer pyntet med skjorte, cardigan, chinos, losjakke og sixpence. Finingen min! Rakk dessverre ikke få på blitzen før han smatt vekk (thihi).

Tiden flyr. Hvor ble det av den lille luringen med tynne, jordbærblonde hårfjoner og lubne lår? Han er nok erstattet av en pittelitt større luring med lang guttesveis og et hode fullt av ideer og påfunn. How I love you!



Jeg synes barneklær er fryktelig moro og er nok litt over gjennomsnittet interessert i 'fintøffe' gutteplagg. Jeg synes samtidig det er helt unødvendig å bruke en formue på klesinnkjøp. Liker at kjedebutikkene har kommet seg på guttefronten! Skjorte, cardigan og losjakke er f.eks fra HM, sixpencelue fra Zara, bukse kjøpt til halv pris på PerfectBarneklær her i byen og sko fra Eurosko. Så enkelt kan det gjøres. Det fine med å kjøre litt tidløs stil når du har to gutter, er at lillebror kan arve. I morgen er det tilbake til ullundertøy og joggebukse igjen ;-) Matcher mor, da. Ha ha!


PS! Stem gjerne på meg inne på Foreldremanualen sine sider - HER (et stykke ned på siden). Jeg er nominert i kategorien 'Mest velskrevne mammablogg' sammen med fire andre i Mammablogg Awards 2012.

4 kommentarer:

Malin sa...

Fine gutten!

Denne bloggen er forøvrig ganske fin når det gjelder inspirasjon til guttetøy:

http://mammaogherman.blogg.no/

Hun har litt samme stilen som jeg har inntrykk av at du har.

teresebfoto.com sa...

Tusen takk for fin kommentar på bloggen min:) Lyskulen er kjøpt på living og er sååå fin! Mener den kostet rundt 1500kr sist jeg var innom.
Veldig fine klær du legger ut bilder av. Elsker den stilen, og er nok litt i overkant interessert i barneklær selv. Bare så synd at jenta mi er blitt så stor at hun vil bestemme selv hva hun skal ha på seg, og hun er nok litt mer rocka i stilen en mammaen;) Ønsker deg en fin uke.

Klem



Amelie78 sa...

Malin:
Takk for koselig kommentar! :) Ja, jeg er innom mammaogherman-bloggen innimellom. Liker mange av klærne og synes hun er utrolig flink med klær. Vi har nok ikke helt lik stil - dvs det er ikke alt jeg føler passer til Jespers type/ personlighet - men akkurat sixpence og litt nostalgisk-klassisk skru deler jeg med henne. Har likt sixpenceluer så lenge jeg kan huske, og synes derfor det er ekstra inspirerende å titte innom andre sixpenceelskende mammaer. :-)

Ha en fin kveld!

I. sa...

Så fin en liten gutt du har!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Antall besøk på bloggen