lørdag, januar 05, 2013

Å få nattasangen kuppet

Sakset fra leggestund med Jesper en kveld nå nylig. Gutten er litt vel våken, turner rundt og virker ikke direkte leggeklar. Jeg bestemmer meg for å synge en søvndyssende, trist sang med fengende innhold.
 
Jeg (syngende): 'Det var en gang en liten dinosaur... Han var så lei seg for han hadde (eh...) brekt et bein...'
Jesper avbryter (syngende) med LYSTIG og glad melodi: '...Foj han hadde ingen vennej, men så kom det... en sommerfuuugl...
Jeg: Men - hva skjedde med dinosauren?
Jesper repliserer: Men hva skjedde med sommerfuglen?
Jeg: Tja... si det... Det er det kanskje du som vet.
Jesper (syngende): 'Han hadde bjekt hoooodet sitt... og heeeele kjoppen... Men så kom det en gutt å liiiimte på hodet igjen. Og deeet vaaaaj Jeeeppeeej...'
 
#livetmedentreåring #vanskeligåholdesegalvorliggitt #superheltererikkelengerdetdevar
 

9 kommentarer:

Hild Frøya sa...

Åååå.. Søteste jeg har hørt på lenge :-)

Englepappa sa...

Så herleg! Kvifor vere dyster når ein kan vere glad...?

Då eldsteguten min var i same alder, måtte eg fortelje eviglange og nesten intetsigande eventyr, kviskrande i nestenmørket for at han skulle sovne. Ofte sovna pappa først...

Linda G - www.mammalinda.com sa...

Haha, så herlig!:) Skikkelig søting<3

Anonym sa...

Ååå for en søting! :-)<3

Herlig liten gutt :-) :-)

Hilsen Trude :-)

Malin sa...

Fint:)

Ida sa...

Hahaha.. så utrolig herlig!
Jeg tenker ofte at det hadde vært helt magisk å kunne få sitte en dag på innsiden av hodet til ett barn og oppleve verden med deres øyne og tanker.. hvor fantastisk hadde ikke det vært?

Jeg hadde en litt morsom episode med minstemann på tre år, som er glad i å dra en liiiiten hvit løgn her og og der.

Jeg: Hva gjør du?
Minsten: Ikke noe....
Jeg: Nesen din vokser når du lyger..
Minsten: Men jeg ligger jo ikke, jeg står...

Klemmer :-D

Marte-K sa...

Hahaha. Fantastisk! :D

elin sa...

Heisann dere! Ville bare innom og si,at jeg synes dere er så fine mennesker <3 (Og at du er så utrolig flink til å skrive! )Du kjenner meg jo litt:) Så jeg synes det er så koselig,hver gang vi treffes,tilfeldig..og se,at du har det bra,trossalt..og ny babyen er kjempe søt <3 En nydelig vakkert år,ønskes deres vei! Kos fra mamman til Noah!

elin sa...

Det flakset en liten engel over hustaket mitt isted. Den hvisket forsiktig"Jeg kommer hit ned". Jeg vil fortelle om hvor jeg kommer fra..jeg vil fortelle om et sted. Det stedet er gjemt godt inni ditt hjerte. Det er et sted uten ondskap, hat og smerte. Det er der du kan finne ro..hvor du kan finne håp og tro. "Jeg undret hva engelen sa.. Det hørtes s fredelig ut..at dit vil jeg dra. Engelen så på meg å hvisket i mitt øre" Det stedet skal du komme-dit skal jeg deg føre..Så ledet hun meg opp på mine to barns rom, stoppet opp og smilte. "Det er her du skal finne din indre ro. Det er her inne ,hos disse to. Dine barn holder nøkkelen til evig lykke. De er selve diamanten i livets smykke. I deres hjerte finnes hverken ondskap eller smerte. Ikke finnes det skyld,hat og stygge tanker. De er uskylden selv, der bare kjærligheten vanker.. Jeg stod i mørket og kikket på mine to små.. Der de så vakkert i senga lå.. Da kom tårene på mitt kinn..for ingenting er vakrere -en et barns sinn. .. Og engelen hadde rett - det stedet vil jeg for alltid verne om..det stedet er her på mine barns rom..❤

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Antall besøk på bloggen