onsdag, juli 18, 2012

Nå er lillebror her ♥


Fineste, lille, mørkhårede Emil kom til verden med et skrik kl.18.57 ikveld, 17.juli 2012. 3240 gram og 47 cm lang. Vi er så utrolig lettet og lykkelige! Jesper har blitt stolt storebror og gleder seg stort til å treffe lillebror i morgen.

Vi tenker på Amélie, og gleder oss samtidig over de to fine guttene våre. ♥ Tenk at jeg er trebarnmamma. Kan nesten ikke forstå at lillebror er ute av magen. Er bare full av takknemlighet, beundring, glede, lettelse og en merkelig svimmelhet. Det er så rart å tenke på at vår etterlengtede lille gutt ikke hadde vært til om vi ikke hadde mistet Amelie. Jeg skulle så gjerne hatt alle de tre barna mine hos meg. Samtidig kjenner jeg at hjertet mitt rommer denne svimmelheten - to gutter på jord, en jente i himmelen.


Nå er jeg akkurat sånn passe høy på oxitosinhormoner og trøtthet som man er det første døgnet. Klarer ikke helt å sove. Sitter her bare å beundrer skatten vår. Bilder kommer.



(Han har et fryktelig fint dobbeltnavn, men jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg kommer til å operere med andrenavnet her. Da begynner jeg i såfall å gjøre det ift Jesper også. Dere som kjenner meg, får huske å skille litt mellom fb og blogg. En leser lurte litt på hvorfor jeg ikke skriver andrenavnet til Jesper, og det er fordi jeg har villet beskytte både meg selv og barna mine litt ift for mye personopplysninger. Trives best med å være synlig og personlig, uten å bli hverken altfor privat eller altfor anonym. Meg i et nøtteskall.)

90 kommentarer:

Anonym sa...

HURRA! Gleder meg med dere.

Sulvis sa...

Gratulerer! Mange varme gratulasjonaklemmer!

mauremor sa...

Åååååhh, gratulerer så mye til dere alle!! :-)

Ellen sa...

ÅÅå, et stort hurra for Emil!!! Gratulerer så utrolig mye, kjære, kjære deg! Har tenkt mye på deg i det siste, dette er et lettelsens innlegg, og jeg kjenner så stor glede på deres vegne. Du er trebarnsmor! Endelig er lillebror her hos dere! Jeg er sikker på at lille storesøster Amelie Sofia titter ned på dere og er så stolt av lillebroren sin. Og jeg kan bare forestille meg hvor stolt Jesper er ;) Gleder meg masse til å se litt bilder og høre hvordan alt er gått. Nå ønsker jeg dere en riktig god natt og gode dager fremover. Husk å gjøre det som føles riktig for dere nå, pass på deg selv og din lille familie!
Jeg er så utrolig glad på deres vegne, lille fine Emil er endelig kommet til dere.
Stor, god klem fra Ellen

Marie sa...

GRATULERER!!! Ønsker dere alle sammen en fin tid, og gleder meg til å følge med videre. Så glad på deres vegne!

DisintegratingMe sa...

Åååå, der kom tårene! Så fantastisk at lillebror Emil er trygt ute av magen og alt står bra til. HÅP! Gratulerer som trebarnsmor.

Elisa sa...

GRATULERER sååååå mye!! Endelig er han her, gullgutten deres :) Gleder meg på deres vegne. Ta vare på deg selv, få kan forestille seg hvordan den siste tiden har vært for deg - men tenk, nå er det hele (ventetiden) over. Sender deg og dere en GOD klem.

Beate sa...

Gratulerer så masse med den lille prinsen! Og gratulerer som trebarnsmamma! <3 Takk for alt du deler med oss bloggere! Vi vil gjerne høre de fine andrenavnene, men gjør det som kjennes rett for deg, ikke for oss. Gode ønsker for dagene framover.

Benedicte sa...

ÅÅÅ, nå sitter jeg her med tårer i øynene. Har sikkert sjekket bloggen din 10 ganger i dag!
GRATULERER SÅ MYE!!!!!! Dette var en fantatisk nyhet!

Anonym sa...

Gratulerer :) Det er helt fantastisk! Dere har vært i mine tanker i hele dag, og jeg holdt pusten da jeg åpnet bloggen nå. Ubeskrivelig godt å høre at Emil er vel fremme i verden! Ønsker dere gode dager alle fire <3

Tamsin North sa...

Gleder meg stort til å se bilder av lille Emil! En mer elsket og etterlengtet liten gutt skal man jammen lete lenge etter.

Vi gleder oss med dere - Gratulerer!

Krusedull sa...

Får nesten lyst til å hive rundt meg med serpentiner og ballonger her jeg sitter, eller flagge midt på natten! HIPP HURRA og GRATULERER så enormt mye!!! Han er sikkert kjempeskjønn, som sine søsken! Emil er et herlig navn! Ta vare på alle de gode følelsene og opplevelsen av at du rommer og bærer det!

ps. ler av en veldig triviell og unødvendig mail som jeg sendte deg tidligere i kveld, mens du sikkert satt og beundret lillebror. Da slapp du å bruke ventetiden på den saken ;)!

Mange glade klemmer herfra

Karine sa...

Åh, nå ble jeg så glad på deres vegne! Gratulerer så mye :)

Monica sa...

Jeg måtte bare titte innom før jeg skulle finne sengen:) Jeg tippet at han skulle komme i dag og gleder meg med dere=)
Gratulerer så mye til alle;)
Kan tenke meg at dere har funnet det perfekte navnet til lille Emil. Jeg gleder meg til å se bilde av han:)
Kos dere masse<3

KREATIV-I-TET - Ann Merete sa...

Ååh gratulerer kjære dere! Så fantastisk å lese dette, jeg ble helt varm inni meg! Mange gode klemmer :)

Linda sa...

Å, gratulerer så kjempemasse! Nå ble jeg enormt lettet og glad på deres vegne! Gratulerer som trebarnsmamma til tre flotte barn! Så herlig at alt har gått bra.... Gleder meg til å følge dere videre!

Stor klem Vestlandsmaur!

Birgitte sa...

Gratulerer!! Gleder meg til å se bilde av lillebror og storebror sammen!! <3

Anonym sa...

Gratulerer gratulerer!! Fantastiske nyheter!

trine sa...

Gratulerer så mye med lillebror Emil!

Med kjæleik til livet sa...

HURRA FOR EMIL

monika klemma ;)

Rosehagen sa...

Gralulerer av hele meg;)
Så godt å se og høre at lille Emil er kommet til verden;)

Kjempeklem fra Ann-M.

If you just smile sa...

Gratulerer så mye med lille Emil! Fantastisk å lese at han var kommet til verden. Ønsker dere alt godt framover!

Margrete sa...

Aldri kommentert før, men må ble jeg så glad at jeg må legge igjen en hilsen! Gratulerer og velkommen til verden lille Emil!

Anonym sa...

Stort gratulerer!!!

Anonym sa...

Gratulerer så mye med Emil! Endelig!! Gleder meg med dere:)

Lillian sa...

Gratulerer så masse med lille Emil!
Så utrolig letta og glad på deres vegne. :)

Anja sa...

Gratulerer så veldig, velidg masse!

Nrå det gjelder dobbeltnavn: jeg kjenner deg ikke, men vet likevel den atndre navnet til Jesper, så du må nok ha skrevet det på bloggen en eller annen gang :)

Anonym sa...

Gratulerer!

Hilsen Heidi

Fruen sa...

Ååh gratulerer så mye!! Nå er jeg så glad på deres vegne atte!! Lykke!!

Hold navnet for dere selv dere.. Ingen vits i å flytte grensene, sjøl om jeg er over i nysgjerrighet altså;) hehe..

Ha en strålende og fantastisk barseltid!!!
Klemklem, Fruen i Nord

Anonym sa...

Jeg har vært fast leser lenge nå, men er fryktelig dårlig på å kommentere. Men DETTE kan jeg ikke la passere uten et stort gratulerer!! Jeg får tårer i øynene, er så glad på deres vegne. Nydelige navn på alle tre! Tenker så på dere, og nå puster jeg lettet ut. Lillebror er trygt i armene deres! <3

Anonym sa...

Gratulerer så mye med tredjemann! Emil er jammen heldig som har landa i en så fin familie!

mo9ca sa...

Gratulerer så utrolig masse med tredjemann; en perfekt og nydelig lillebror!
Ønsker dere alt godt for framtiden - lykke til med hjerteknuseren <3

Mvh Monica

Tove sa...

Og DER kom ei lita gledeståre på morgonkvisten! Eg har følgt bloggen din lenge og no pustar eg letta ut i lag med deg og dine!!! Gratulerer så mykje med nok ein liten skatt!!!

Gratulasjonsklem frå Sunnmøre

Anonym sa...

Gratulerer så mye

Marit i Trøndelag sa...

Gratulerer me lille prinsen, du nydelige 3-barns mamma!
Så, i det øyeblikk en nybakt mor hører sitt barn gråte, blir livet fullkomment... En følelse av seier og beundring kommer frem. Skjønner at mange tanker og et stort savn etter Amèlie Sofia "henger" over dere, men som du sier ville kanskje ikke lillebror vært født hvis hun fikk leve. Livet blir ikke alltid slik vi tenker, noen kronglete stier er med på å forme veien vi går. Kos deg, vær stolt over hvilken stor jobb du har gjort! Og lykke, lykke til!
Gratulerer også til storebror Jesper. Får håpe mange biter faller på plass for han denne gangen, da dere er så heldige å ha fått nydelige Emil...

Klem fra Marit.

Anonym sa...

Emil og Amelie, det er jo litt like navn. TIlfeldig?

Ellers - GRATULERER

Katrine sa...

Gratulerer med lillebror! Herlig navn på en liten helt som har klart seg fint i magen og likevel bekymret deg flere ganger, bare for å ende i en fantastisk avslutning med en kjærlig, knirkete, lite nurk av en baby. Endelig! Dette var en stor lettelse også for alle oss som har fulgt deg, sendt gode tanker, krysset fingre og hatt troen på at 3.mann er en tøffing. Han hører til i familien på fem. En englesøster smiler i himmelen.

Iskrystall sa...

Gratulere, endelig:) Kos dere i dagene fremover og nyt barseltiden

Hilde sa...

Gratulerer så mye! Nyt hverandre, alle sammen :)

Anonym sa...

Fantastisk - sender mange lykkeønskninger til dere:)

Klem Astrid

Frøken Hamilton sa...

Gratulerer!!!! For et nydelig navn. :)

molar85 sa...

Gratulerer så mye med lille Emil!! Endelig er han hos dere utenfor magen. Nå er det tid for å beundre og nyte tilværelsen.
Mange gratulasjonsklemmer fra meg

Camulen sa...

Må gratulere dere her inne også! Er så glad på deres vegne! Hurra!!!

Anonym sa...

Gratulerer så mye:-) Har fulgt deg over flere år, men aldri kommentert. Jeg har selv levd gjennom det som du har opplevd. Selv om det nå er en del år siden, kjenner jeg meg så igjen i dine tanker og følelser. Kos dere masse og husk at alle tanker og følelser er like viktige, ingen ting er feil.
Gratulerer til både mor, far og storerbror (og er helt sikker på at storesøster ser ned på lillebror fra himmelen og smiler)
Klem fra Nanna

Anonym sa...

Fantastisk! Gratulerer så masse! Jeg har fulgt deg det siste halv annet året, fant bloggen din i førsten av Mai i fjor... Da satt jeg selv høygravid og ventet på vår lille Selma. I min egen lykkerus og ammetåke fikk jeg sjokket når jeg leste om deres skjebne.....det var så sterkt og vondt å lese om deres sorg samtidig som at jeg kunne kose min egen lille skatt. Beundrer deg for måten du har delt med oss all håpløsheten, sorgen, alle merkedager og nå etter hvert det spirende håpet samt lille, gode storebror! Nå kan dere virkelig puste lettet ut- for nå er han her! Ønsker dere virkelig alt godt! Ha en fantastisk nyfødt tid, og en riktig god sommer! Takk for måten du har satt livet i perspektiv for meg :)) klem fra Ingunn

Elin sa...

Gratulerer så mye med gutten deres:)
Kos dere masse masse:)

Mange klemmer fra Ea

Anonym sa...

Gratulerer så mye! endelig :):) blei fryktelig nysgjerrig på det fine andrenavet

may sa...

gratulerer så mye !!emil var et kjempe fint navn.kos dere masse-

Sne blogg by Christine sa...

Ååååh, gratulerer så mye søte deg.
Godt å høre at alt er bra med deg og den lille <3.

Klem fra Christine

Malina sa...

GRATULERER!

Susanne sa...

Gratulerer så mye med lillebror Emil!! :) Han er forøvrig født på min og min tvillingsøsters 27-årsdag! :) Klem fra Susanne

Anonym sa...

Gratulerer så masse med veslegutten!

Merkelig! Jeg satt å tenkte på deg i går kveld, og så kommer jeg inn her i dag etter å ha vært fraværende grunnet reising i noen uker, og finner ut at når jeg tenkte på deg i går så var du i gang med å føde veslegull!

Lykke til videre!

Klem :-)

Anonym sa...

Et rungende GRATULERER til dere alle!! Så godt å lese at alt står bra til - du har vært så modig og sterk gjennom hele denne prosessen, og nå er endelig premien din her :-)

Synes dere har valgt et kjempekoselig navn som passer veldig godt med de fine to dere har fra før. Kos dere videre sammen, ønsker deg en flott barseltid og en fantastisk sommer videre for hele familen!!!

Klem fra KristinB :-)

Anonym sa...

Gratulerer så mye, kos deg/dere.
Mange tanker til deg

Ang navn; det tar ikke mange minuttene å finne ut hvem/hvor noen er med bare bruk av enkle søk på nettet når en har et navn/sted

Anonym sa...

Sooo happy for you!! :) klem fra Ingunn :)

Andrea sa...

Gratulerer så mye! Endelig kom lille gutten dere har ventet så lenge på. Da er all den vonde ventingen over. Har krysset fingrene for deg hele veien og visste det ville gå bra. Nyt den fine tiden med Emil!

Marte-K sa...

GRATULERER!!! :D
Endelig var han her,og alle vi som har fulgt dere det siste året kan slippe skuldrene ned et hakk.
Jeg er så glad på deres vegne,endelig kom barneskrikene dere har ventet å høre i over et år<3
Jeg sitter her ved lunsjen,sammen med min lille gutt,og gråter litt på deres vegne. For en fantastisk følelse det må være og endelig ha han i armene.
Alle gode gratulasjoner,og klemmer til hele familien! :)

Hanne H sa...

GRATULERER SÅ MASSE! Denne nyheten har jeg gledet meg til. Kos dere masse.

Katrine H-J sa...

Gratulerer med verdens fineste Emil! Fantastisk at han endelig er her! Glad for at alt gikk bra denne gangen, nyt lillebror! :)

Tonje sa...

Kjære deg <3 Gratulerer så mye med Emil <3 Fineste lillebror og storebror... Dere er de mest unike menneskene jeg vet om <3 Kos deg med Jesper,Mannen og lillebror :) Jeg har tent et lys for den lille jenta deres som har blitt storesøster og som helt sikkert er kjempestolt! Mange varme klemmer fra Tonje

Vigdis sa...

Gratulerer så veldig masse med lillegutten! Hurra! :)

Anonym sa...

Gratulerer så masse masse. Tårene triller for dere i glede. Nyt tiden framover! Klem fra Anette

Siv Karin sa...

Fantastiske nyheter! Gratulerer og velkommen til lille Emil!!

Anonym sa...

Å, så herlige nyheter!! Gratulerer så masse med lillebror. Jeg gleder meg sånn på deres vegne;)

Hjerteklem Anja

Jenny Andrine sa...

Åh, hurra! Gratulerer så mye!!!

Anonym sa...

Så fantastisk!! Har vært så spent på deres vegne. Har fulgt bloggen din siden Amelie døde, men dette er første gang jeg kommenterer.
Kos deg masse med dine 3 gutter. Det har jeg også.
Varm klem fra Kari A.

Ann Helèn - mamma, englemamma og gravid sa...

Gratulerer så mye med lillebror! <3 Så utrolig godt å høre at alt har gått så bra! :):)

Anonym sa...

Åhh...endelig er han her! Gratulerer så masse til dere! Endelig kan dere puste ut! Kos deg masse med Emil og dine andre to gutter! Gleder meg til å se bilde! *fast leser*

Linda sa...

Nommin, der kom jo bilde og! For et herlig knøtt! Skjønn gutt! Gratulerer igjen! Godt å se at dere har det bra!

Klem Vestlandsmaur!

Monajenten sa...

HURRA HURRA! For en nydelig vakker liten skatt, vakre lille Emil. Kos dere masse i tiden fremover.

Gina sa...

Gratulerer til dere alle med den fine lillebroren! :)

Rikke sa...

Gratulerer til dere alle, og velkommen til verden du nydelige Emil! Synes han ligner på storebror jeg:-) utrolig godt å høre at alt er gått bra- er så glad på deres vegne!

Stor klem fra Rikke

Janicke sa...

Gratulerer med Emil, er glad på deres vegne! Har fulgt med på bloggen din, har vært rørende å få følge med deg i alle dine gjøremål. Kos dere masse med de søte små ;)

Frøken Paris sa...

Gratulerer så mye med den lille gutten. Jeg har trukket meg litt ut av bloggeland, men titter innom nå og da:) Stor klem til hele familien. Kos dere masse nå. Hilsen Frøken Paris:)

Barbro sa...

Gratulerer så mye.Å så nydelig han er:) Kos dere og nyt tiden sammen!

martine sa...

Ååå, jeg er så utrolig glad på deres vegne at jeg ikke har ord for det en gang! Denne gangen GIKK det bra <3 <3 Er så utrolig glad for at du nå er ferdig med alle de skumle månedene som gravid og bare kan kose deg sammen med lille vakre Emil. Har fulgt deg spent helt fra positiv test ;), jeg blir jo ikke bare nervøs på min egne vegne, men også for alle andre som er gravide. Så det er godt å se at denne gangen gikk det bare helt bra. Det fyller meg med litt ekstra håp også, for å holde ut de aller siste par tøffe ukene!

Så utrolig nydelig han er! Og er veldig flott navn, han deler det med kjære bror :)

Mariann sa...

Gratulerer med nyyyyydeligste Emil. En tåre med mer kom her i hytteheimen i Sverige. Gratulerer som 3-barnsforeldre. Lykkelige tanker og ønsker sendes deres vei.

Anonym sa...

Hvor er jeg bare glad på jeres vegne!!!! Hvilken lykke!!
Skønt navn: Jesper, Amelie og Emil. Smukt!
Tanker fra Cecilie

Monica L sa...

Ååå, gratulerer så mye med lillebror! Har tenkt sånn på deg de siste dagene, men har vært uten tilgang til nett, så nå var jeg så spent på om det var noe nytt:)

Tenk nå er du mamma til 3 nydelige barn, jeg er så glad for dere.

Ønsker dere fredelige og gode dager fremover.

Hurra!!!

Stor klem fra Monica L

Anonym sa...

Gratulere så mye med fineste lille Emil, kjære deg, og gratulere til deg med fullført graviditet! Dette var ukens beste og viktigste nyhet! Jeg gleder meg med dere og har felt et par rørte gledestårer over nyheten og fine bilder. Kos dere og nyt alt dere kan, og takk igjen for alle tanker du har delt med oss under denne graviditeten! Emil, håpets fine gutt! <3
Klem fra englemamma Hanne

Anonym sa...

Hipp hurra!!! Gratulerer så mye :) Nydelig gutt med et flott navn, vi har også en Emil med et navn til, kan ikke bli bedre enn det...

Anonym sa...

Alle hjerter gleder seg! Så flott! Lettet og glad på deres vegne! A.

mona sa...

Åå, så herlig å lese!! Gratulerer så masse :) Jeg håper alt er bra med mor og barn, og at dere får en herlig barseltid!
Klem

Micha sa...

Så fantastisk vakker han er Hilde, og så godt at han er levende og frisk. Jeg blir helt rørt og takknemlig her jeg sitter, jeg også:) Gratulerer til dere alle sammen <3

Anonym sa...

Gratulerer så mye med lillebror Emil! Kjempeglad på deres vegne:-)
Hilsen fra Kristine i Tromsø

Forever Love ♥ sa...

Kjære dere,

Gratulerer med skjønneste lille Emil og for et skjønt navn<3 jeg har vært på hytten og det første jeg gjorde da jeg kom hjem var rett inn her for jeg hadde nemligen en følelse av at noe var skjedd......

Gratulerer så inderlig mye som trebarnsmamma<3 håper dere nyter dagene.

Stor klem til deg.

Astri sa...

Gratulerer! Jeg har lest bloggen din (den er forresten helt nydelig <3) en stund og må bare si at du er uendelig sterk! <3 Tillykke med lillebror og nyt tida!

Astri sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Synøve sa...

Å så deilig å lese at lillebror har kommet. Gratulerer med den skjønne gutten! Det var såvidt han ikke kom på bursdagen til lillebroren hos oss, den 18;-)

Kos dere masse m nydelige unger, to i heimen og ei i hjertet.

Klem Synøve

FruFly★Heidi sa...

Gratulerer igjen med vesle, vakre Emil! Nå har jeg lest litt skikkelig gjennom innleggene dine og strigråter av glede over at han endelig er her i mammas trygge favn.<3 Mange gode og varme klemmer

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Antall besøk på bloggen