onsdag, juni 01, 2011

♥ Amélie ♥


Vår elskede lille Amélie ble oppdaget død inni magen igår. Hjertet hadde sluttet å slå. Vi er i sjokk og dyp sorg. 40 fullgåtte uker. Et normalt svangerskap. Ikke lenge siden små spark og livstegn. Vi forstår ingenting, har bare mange spørsmål.

Hun ligger fortsatt i magen. Fødsel blir snart satt i gang. Jeg har fått lov til å styre det litt selv - idag eller i morgen. Men når blir man klar til å føde sitt døde barn?

Jeg gruer meg mer enn jeg klarer å uttrykke, til fødselen. Jeg skal gjennom den inngripende og voldsomme opplevelsen en fødsel er, men uten gleden etterpå. Jeg skal føde i sorg - og holde et dødt barn i armene og inntil brystet etterpå. Min lille datter. Jeg både gruer meg og gleder meg til det øyeblikket. Det blir det tøffeste jeg har opplevd, men kanskje også noe av det sterkeste. Jeg gleder meg til å se henne, til å holde den lille kroppen, til å hviske til henne at jeg elsker henne.

Vi er rett og slett i sjokk. Jeg begynte å kaldsvette da vi fikk høre det igår. Siden har jeg følt meg helt stiv. Har grått. Så kommer øyeblikk hvor jeg kjenner jeg bare må verne om Jesper. Holde han. Være mammaen hans oppi det. Og jeg må mobilisere alt jeg kan av krefter til å klare fødselen.

Jeg er tom. Tung. Full av spørsmål. Jeg er i et vakum. Det kjennes uvirkelig. Jeg skjønner det ikke, jeg skjønner det bare ikke - det runger inni meg, igjen og igjen.

Jeg klarer ikke svare alle nå, men det tikker inn enormt mange mailer, sms og hilsener på facebook. Telefonen orker vi ikke ta så mye, bare med de aller nærmeste. Jeg vet dette også er et sjokk å lese for dere som følger med her.

Vi er takknemlig for all støtte, alle bønner og ord som kan bære oss i denne vanskelige situasjonen.

129 kommentarer:

AM sa...

Å men kjære, dette var en alldeles tragisk beskjed! Jeg kan ikke forestille meg hvordan dere har det nå, men sender mange mange tanker og klemmer til dere! Min dypeste medfølelse!!

Helene sa...

Kjære vakre vene, det var utrolig trist å høre!! Kan ikke uttrykke min medfølelse i ord, men vil tenke på og be for deg av hele mitt hjerte, selv om jeg ikke kjenner deg annet enn fra bloggen din....

Camilla Jørgine sa...

Kjære, fine familie!
Dette stikk meg langt inn i hjarta. Ord strekk ikkje til...
Alle gode tankar til dykk, de er med i våre bønner i dag og tida som ligg foran.

Dette føltes så nært, då både min mann og eg kjenner din kjære H og eg har fulgt med her lenge...

Mange gode klemmar til alle tre

Anonym sa...

Kjære vene!!

Så grusomt, grusomt trist.
Eg er ein anonym blogglesar som har følgt bloggen din gjennom heile svangerskapet, og sjølv om eg ikkje kjenenr deg, vil eg gjerne uttrykke mi støtte gjennom desse fine orda eg har funne i bloggen til ei flott dame som også har misst ei perfekt lita jente før ho rakk å kome til verden.
NATTEN KOMMER SVART OG STOR, ALLE TING BLIR BORTE.
SEIL I MØRKET LILLE JORD, MED VÅRT LILLE BARN OMBORD I SIN LILLE SKJORTE. Mi djupaste medkjensle.

Kikki sa...

NEI. Så forferdelig - her triller tårene for dere, og den nydelige lille jenta deres! Ord blir bare fattige når slikt skjer.. Tenker på deg, din kjære og lille Jesper. "Som dine dager er skal din styrke være", er det noen som har sagt. Ber om at dere skal finne styrke de neste dagene til det dere må gjennom.
Min dypeste medfølelse til dere!

Instance sa...

Så fryktelig trist å høre! Tenker på dere og føler inderlig med dere! Har fulgt bloggen din en stund, så jeg har gledet meg sammen med dere i denne tiden. Dette var grusom beskjed å få - ønsker dere styrke til å holde ut, selv om dette er noe som man egentlig ikke kan holde ut, nå fremover.

mirakel sa...

Å nei, å nei, å nei, å nei! Så forferdelig trist, så grusomt og vondt..! Ord blir helt meningsløse, kjenner jeg.. men jeg tenker på dere alle tre.

Stor klem

Anonym sa...

Kjaere Amelie, dette var forferdelig trist a hoere. Jeg kjenner deg ikke, men har fulgt bloggen din i lang tid, til tider fordi den har hjulpet meg gjennom noen toeffe tak (dog ikke pa langt naer sa toeft som dette). All min medfoelelse gar til deg og familien din!

Anonym sa...

Så forferdelig! All medkjensle til deg og familien din. Ber for dykk alle. Helsingar frå Bergen (fast lesar gjennom mange år)

Anonym sa...

Jeg har aldri kommentert her inne før, men er trofast leser av din nydelige blogg! Når jeg leste innlegget ditt rant bare tårene.. ord blir fattige.. Jeg håper dere finner styrke og håp i denne tunge tiden.
Min dypeste medfølelse til dere.

Grommis sa...

Dette var helt grusomt å lese. Mine dypeste medfølelse til hele familien. Ingen skulle trenge å gå gjennom noe slikt.

Camulen sa...

Jeg vil bare uttrykke min dypeste medfølelse. Jeg er så lei meg på deres vegne. Dette skulle ikke skje. Kjære Amelie, jeg ber om styrke og himmelsk nærvær for dere i dagene som kommer.
Klem og varme tanker fra Camilla

Merete sa...

Jeg har tenkt masse på deg i dag
etter at jeg fikk vite om det grusomme. Jeg håper at dere finner styrke og håp i hverandre og de nærmeste rundt dere. Og det du står foran er så ubeskrivelig tøft at jeg ikke finner ord. Livet er virkelig uforutsigbart og vi skal ikke ta ting for gitt, men en slik sorg burde ingen oppleve.

Stor stor klem fra Merete

heidi sa...

Å nei, at livet kan være så grusomt. Jeg skal be, fattig trøst, men det er det jeg kan. å, som hjertet mitt verker for dere. stor, varm klem

S sa...

Mange klemmer til dere i ei svært vanskelig tid! Fra intens glede og forventning til den dypeste sorg, alle foreldres verste mareritt. Det lever dere gjennom nå. Ord blir fattige og tomme.

Min dypeste medfølelse.

Micha sa...

Jeg syns du allerede utviser stor styrke jeg, som klarer å skrive / dele dette så midt oppi alt. Du skriver så nært og ærlig at det gjør vondt langt inn i sjelen. Jeg beundrer åpenheten din. Skulle bare ønske omstendighetene var helt annerledes!
Jeg syns det er så ufattelig hjerteskjærende. Det går virkelig ikke an å forstå. Har tenkt på dere hele dagen og føler så med dere.
Ber om at dere skal oppleve å bli bært gjennom de neste dagene og ukene, at dere skal få den styrken dere trenger til å komme igjennom. At dere skal kunne sørge og bearbeide ting, og samtidig leve med Jesper her og nå.
Jeg gråter med dere, og tenker på dere.
Micha

Katrine sa...

Gåsehud over hele kroppen. Tårer. Jeg sender deg mange varme tanker, og klemmer. Ta vare på hverandre.

En liten engel er med dere.

Christine sa...

Min dypeste medfølelse. Så ubeskrivelig vondt og trist. Varme klemmer

Anita sa...

Kjære, kjære dere. Jeg vet ikke hva jeg skal skrive, og hvilke ord kan egentlig trøste dere nå? Jeg tenker på dere, og dere har min dypeste medfølelse. Ta godt vare på hverandre nå.

Gøril sa...

Kjære kjære deg.
Å miste sitt barn er det vondeste man kan oppleve, jeg har ikke ord. Jeg kjenner smerten i hjertet mitt, og føler så inderlig med dere.
Ingen ord jeg sier vil noensinne hjelpe på sorgen dere er i nå, men jeg tenker på dere, og er her om du trenger noen å "snakke" med.

Klem fra en annen englemamma.

Mariann sa...

Dette var forferdelig trist å lese. Min dypeste medfølelse... Ord blir så fattige....

Veronika sa...

Nå triller tårene for dere og for lille Amelie som ikke fikk leve mere:( Ord blir fattige, det finnes ikke noe mere meningsløst enn at barn dør- jeg vet dessverre. Ta vare på dere selv og skap minner om den vesle jenta deres så godt dere kan i denne tunge tiden. Stor klem fra Veronika

Ellen sa...

Dette var virkelig trist å lese... Jeg har tenkt på dere de siste dagene og ventet på et innlegg fra deg. Har fulgt deg siden før du ble gravid med Jesper, du skriver en av mine favorittblogger. Så ærlig, personlig, dyktig og med så mange flotte tanker rundt viktige temaer. Dette her var bare helt grusomt å lese og jeg er så lei meg på deres vegne. Dere kommer til å være i tankene mine mye den neste tiden og jeg ber om at dere får masse omsorg nå og tar vare på hverandre. Varm, varm klem til deg og dine kjære fra Ellen

mona sa...

Jeg kom inn på bloggen din gjennom Gøril sin blogg, og fikk helt gåsehud da jeg leste hva dere gjennomgår akkurat nå. Ord blir fattige, men jeg ville ihvertfall vise min medfølelse.
Mine tanker går til deg og familien din

naturligvis sa...

Kjære dere! Det virker så uvirkelig og meningsløst å høre om dette! Jeg kjenner deg ikke personlig, men gjennom din mamma! Som naturligvis har delt sin begeistring om Amelie fra tidlig i svangerskapet! Det gjør meg virkelig vondt og jeg kan ikke forestille meg hvordan dere har det! Vit at jeg tenker på dere og føler med dere! Mange gode tanker i en vond og vanskelig tid fra Rigmor (kollega av mamma din)

Pia sa...

Nei, men, kjære, kjære deg! Dette var da forferdelig. Tragisk. Uvirkelig. Kan ikke si annet enn at jeg føler med dere. Og så stopper ordene. Men tenker på deg.Klem fra Pia

Kikki sa...

"I broke through the rain
Stood through the storm
Now I know I remain
And I can do the impossible"

Dere må gjennom det umulige nå. Tenker så mye på dere og har vondt i hjertet.

Teksten er fra denne sangen av Guy Sebastian
http://www.youtube.com/watch?v=yw6Y5g9N9Tw

Emmeline sa...

Neeeeiii!! Dette er det tristeste jeg har lest. Bringer meg tilbake til Mali-Mo som opplevde nøyaktig det samme. Alle mine varmeste varmeste tanker går til deg. Ord blir meningsløse, men jeg må bare sende min medfølelse til deg, og hele din lille familie. Varme klemmer

Nina sa...

Kjære deg, dette var ufattelig trist å lese. Jeg kan ikke en gang forestille meg hvordan dere har det nå, men vi er mange som tenker på dere i denne utrolig vanskelige tiden. Livet er så urettferdig, og rammer så hardt og brutalt.
Ta vare på hverandre - du er ubeskrivelig sterk som klarer å skrive om dette her inne, midt oppi det hele.

Stor klem til dere alle sammen

Pernille sa...

Aner virkelig ikke hva jeg skal skrive, annet enn at jeg er fryktelig lei meg på deres vegne. Ja, jeg gråter faktisk her jeg sitter, over det du skriver. For å oppleve noe slikt unner en ikke sin verste fiende engang. Det dere går igjennom nå må være det tøffeste en kan oppleve i livet. Mange gode tanker oversendes. Ta godt vare på hverandre i tiden fremover! Håper også dere kan få svar på noen spørsmål etter hvert.

Mange klemmer fra Pernille

Frøken Hamilton sa...

Min dypeste medfølelse.. utrolig trist å lese. Selv om jeg ikke kjenner hverken deg eller familien din, så er jeg ofte her inne på bloggen og leser, og da kan det nesten føles som om man kjenner deg litt likevel.
Jeg skal ta dere med i bønn, og be om at dere får styrke til å komme gjennomleve dette.

Anonym sa...

Jeg vet ikke hva man skal skrive i en situasjon som dette. Ord er fattige. Varme tanker til deg og familien din.

Renathe sa...

Tårene renner for dere og den lille jenta.. All medfølelse og tanker går til dere!

Jeanette sa...

hei hilde!

dette var utrolig trist å lese :( kan ikke forestille meg hvordan det er for dere. min dypeste medfølelse!!!!
ber og tenker på dere!
klem fra jeanette

Lene sa...

Hva får en bloggleser gjort? Kan ikke annet enn å si at det var forferdelig trist å lese, skulle så inderlig gjerne gjort noe. Blir en stille bønn for dere i kveld.

Elin sa...

Huff dette var hjerteskjærende lesing :(
Min dypeste medfølelse til deg og familien din. Ingen i hele verden fortjener å gå igjennom det dere nå opplever.
Sender dere mange varme tanker!

Elisabeth sa...

Dette var vanvittig vondt å lese - jeg sitter her med tårer i øynene. Kan ikke forestille meg sorgen dere føler. Tenker på dere!

Anonym sa...

ber om at dere må få krefter dere ikke ante dere hadde. måtte dere kjenne dere båret av andre gjennom denne tunge tida.

Anonym sa...

Dette var så trist lesing at jeg tenkte - det går ikke an å kommentere...
Men noen ord må være bedre enn ingen. Varme tanker og dypeste medfølelse fra Inger. Tenner et lys for dere i morgen.

Monja Therese sa...

♥varme tanker til deg, og den lille familien din. Vet ikke hva jeg skal skrive, for ord strekker ikke til. Ble så trist av å lese innlegget ditt,jeg kan ikke si at jeg forstår hvordan du/dere har det, for det må man ha opplevd selv for å skjønne. Men, jeg kan forestille meg, og bare den forestillingen gjør vondt langt inn i hjerterota. VAKKERT navn har dere valgt til den lille tulla deres, det var bare nydelig.Ta godt vare på hverandre....og la tiden jobbe for dere.

Anonym sa...

Tårene triller for dere.....
Jeg har akkurat fått en sønn selv og kan ikke forestille meg hvordan dere har det nå. Min dypeste medfølelse.

Siv sa...

Kjære dere!!

Dette var veldig trist å høre! Jeg har fulgt med bloggen din i endel år nå.. Og har vært innom hver dag i det siste får å se om prinsessa var kommet.

Mine tanker og bønner går til dere i denne vanskelige tiden!!

Mange klemmer, og min dypeste medfølelse!!

<3 <3

Anonym sa...

Kjære, fine dere. Føler så inderlig med dere! Ønsker dere styrke, kjærlighet og samhold til å komme dere igjennom den første tiden.
Grace

Anonym sa...

Det er første gang jeg er inne på bloggen din, fulgte linken fra en annen blogg. Du har en flott og ærlig blogg og du skriver utrolig bra. Da jeg så ditt siste innlegg, fikk jeg en stor klump i magen og tenkte at kan livet være så brutalt? Din siutasjon får meg virkelig til å sette pris på de jeg har. Det er tøft av deg å skrive om det du går gjennom nå og håper av hele mitt hjerte at dere kommer styrket gjennom dette. Mine tanker går til deg i dag som skal møte din kjære datter som ikke fikk oppleve denne verden. Min dypeste medfølese til deg og din. Hilde

Silje sa...

Eg er ein framand lesar av den fine bloggene din, som gledde meg saman med dykk til det som skulle skje. Og så les eg dette. Det gjer meg så forskrekka at slikt kan skje! Kan ikkje forestille meg det du må gå gjennom no. Mange varme tankar til deg og di familie. Håper du finn styrke til dagane som kjem. Klem frå Silje

If you just smile sa...

Dette var utrolig trist å lese.. Min sterkeste medfølelse til dere alle tre, jeg kommer til å tenke på og be for dere i denne tiden. Selv om jeg ikke kjenner dere har jeg vært innom bloggen din ofte denne våren, og jeg må si at du har gjort stort inntrykk gjennom denne.

~SerendipityCat~ sa...

Dere har min sterkeste medfølelse. Lykke til og håper dere klarer å ta vare på hverandre i denne vanskelige tiden. Varme tanker fra fast leser.

Synnøve sa...

For en grusom beskjed å få! Sender mange varme klemmer til dere <3 Verden er nådeløs noen ganger, dette er så utrolig trasig!

Frøken Makeløs sa...

Kjære deg! Sånt skal ikke få lov til å skje. Jeg er helt tom for ord nå, alt jeg vil si virker så trivielt. Sender varme tanker og gode klemmer til dere alle tre, håper dere klarer å ta vare på hverandre midt oppi sorgen.

vaarloek sa...

Jeg vet ikke hva anna jeg kan si enn "forferdelig trist", for det er det det er, forferdelig trist, og en sånn uforståelig hendelse. bare ikke vær for sterk, det er lov å bryte litt sammen, om det er det som må til, jeg tror i alle fall det. på et punkt må det jo ut, alle de triste følelsene, de kan ikke ligge og gna inni en. jeg vet ikke helt hva det er jeg skriver lenger. dette var bare trist å lese. jeg er trist på deres vegne, sender gode tanker deres vei.

Anonym sa...

Dette var så leit å lese at jeg blir helt matt her jeg sitter.Følger bloggen din og du skriver så nydelig og ærlig. Ønsker dere det beste og er imponert over det at du deler dette.stor,varm klem fra en som leser bloggen fordi den gir så mye glede,samtidig som den setter i gang så mange tankeprosesser.

Anonym sa...

Så uendelig trist!

Anonym sa...

har kommentert over men kom plutselig på at vi med minstejenta fikk høre at de sannsynligvis hadde bommet på termin og at jeg hadde gått langt over, fordi det var lite fostervann og tegn til at morkaken ikke ga næring,så det var på hengende håret... vet at det er en FB aksjon mot at kvinner går over termin

Helene sa...

Kjære, kjære deg. Min dypeste medfølelse. Jeg er selv englemamma til ei lita jente, så jeg vet hvor ufattelig vondt du har det, og at spørsmålene er endeløse... Jeg ber om styrke og kraft for dere! Mange tårer og varme klemmer fra englemamma til englemamma

Hellig Lykke sa...

Kjære, for et sjokk. Dette må være noe av det verste som skjer foreldre. Dette var min største skrekk da jeg gikk 17 dager på overtid med min sønn.
Jeg kondolerer og sender min dypeste medfølelse.
Håper du og dine får styrke til å gjennomføre dem vanskelige jobben dere skal/går gjennom før dere får møte lille jenta og at dere tar vare på hverandre i tiden etterpå.
Hege

Lykkeliten sa...

Kjære Amelie!

Om du leser dette og vil ha kontakt med ei som har gått igjennom det samme som det du/dere gjør nå, så er jeg her.
Det er 16 år siden jeg var i din situasjon. Har 1000 gode råd og erfaringer, men det viktigste nå er at dere gjør alt i deres tempo.
Vil bare si EN ting: TA MASSE BILDER.

Bildene er det kjæreste jeg har idag.

Mange varme klemmer til deg.

Fru R. sa...

Åh dette var bare vanvittig grusomt å lese. Jeg gråter, og føler virkelig med dere langt inni hjertroten.
Så ufattelig og uforståelig og HVORFOR...
Vil gi min aller største medfølelse
♥♥
Alltid i hjertet
Aldri glemt
♥♥
Ser du stjernene, liten, fra der hvor du er?
Ser du månen som speiles i vannet?
Ser du vi gråter? Vi har deg så kjær.
Vet du hvor dypt du er savnet?
♥♥

Trine - Franske drømmer sa...

Neineinei, dette var fryktelig leit å høre. Har vondt langt inni hjerteroten, og gråter med dere.

Ta vare på hverandre i sorgen!

Varme klemmer

Pillan sa...

Jeg kom hit via Emmelines blogg idag og jeg må bare si att jeg tenker på dere allesammen. For elleve år siden fødde jeg vår førstfødte Sofia på den måten du nå må igjennom. Det er grusomt og måtte være igjennomgå dette men den lilla jenten vil altid være med dere i hjertet. Det er noe man aldrig kommer over men lærer seg og leve med. Det kommer alltid og være noe som mangler. Nå hade vi ikke et annet barn og ta hånd om i denne stunden og jeg kan ikke tenke meg hvor vanskelig det blir for dere.
Jeg håper dere kommer dere igjennom denne stunden og tar vare på hverandre. Jeg sier som en annen her inne - Ta mange bilder, dette syns jeg har hvert godt og ha i ettertid.
Mange klemmer og tanker fra meg!
Pernilla

Kine sa...

Utrolig trist lesning!Sender deg varme klemmer i fleng!

trine sa...

Ord blir fattige...
Sender varme tanker!

9na sa...

Trist. Trist. Jeg har den største medfølelse med deg. Jeg har vært der. Og tro meg, det er et liv etterpå, selv om det virker helt umulig nå.

Jacta est alia sa...

Så grusomt å lese. Forferdelig trist. Mine tanker går til dere.

Li/Småtingene sa...

Så vondt å lese at dette skjer med deg og dine! Tenker på deg, og føler med deg! Måtte du finne styrke til å gå gjennom dette, og måtte du finne trøst og varme hos de som er rundt deg!

Varme tanker...

alexia sa...

Så forferdelig trist- føler med deg.....jeg har sluppet å oppleve det selv, men en av mine beste venninner var gjennom akkurat det samme. Sier som dem lenger oppe, ta mange bilder. Stor klem fra meg. Ord blir fattige.

LykkeLise sa...

Det finns ikke ord for meg nå.
Vil bare si at jeg tenker på dere og ber for dere i denne utrolig vanskelige tiden. Det skulle ikke vært mulig å få oppleve noe så vondt. Det ene øyeblikket så lykkelig, det andre så trist:(
Tårene triller for deg og den lille Amelie din som ikke fikk oppleve livet utenfor magen.

Ta vare på hverandre.

Stine sa...

Jeg har rett og slett ikke ord... Jeg fikk gåsehud over hele meg! Som mor kan jeg sette meg litt inn i det du har opplevd, men overhode ikke alt. Jeg ønsker dere all styrke og mot i dagene framover...

Og samtidig vil jeg anbefale å lese "mali mo" sin blogg. Under etiketten "Wilma" kan du finne hennes tanker og opplevelser rundt akkurat det samme.

God klem fra Stine

Anonym sa...

Kjære vakre menneske! Min første kommentar- og min dypeste medfølelse! Flere ord har jeg ikke- dette var bare fryktelig vondt!

Trist klem fra T

jordbærpiken sa...

Sender deg mine bønner og tanker. Har ikke lest bloggen din før tror jeg, men oppdaget den i dag via Emmeline. Klarer ikke finne noen passende ord til trøst, annet enn at jeg vil be for deg og dine. Stor klem!

Delirium~ sa...

Jeg har fulgt deg så lenge at jeg nesten føler jeg kjenner deg. Dette er så stort og grusomt at det ikke finnes ord. Jeg bare vil skrive så du vet at jeg også tenker på dere og ønsker dere alt vel i denne vonde, forferdelige tiden.

Anita sa...

Så utrolig trist å høre. Sender mange varme tanker til dere og tar dere med i mine bønner. Ta vare på hverandre. Min dypeste medfølelse!

Henriettes hus sa...

SÅ ufattelig trist å lese.

Sender dere masse klemmer.

Min dypeste medfølelse.

MissMette sa...

Kondolerer så mye ღ jeg kom over
bloggen din via LykkeLise, og leste
hva som har skjedd... Så utrolig
trist, jeg klarte ikke å lese hele
innlegget ditt, det ble for sterkt ღ
Ord blir så fattige i slike stunder,
jeg vet ikke helt hva jeg skal si...
Min dypeste medfølelse ღ klem fra Mette

silje-sin sa...

Jeg tenker på dere og ber for dere. At slike ting skal skje er helt uforståelig. Mange varme klemmer fra Silje.

Gunhild Sofie sa...

*tårer*
for tapt liv, barnelatter og tassande steg som ikkje kjem
*tårer*
for manglande ord til overveldande sorg
*tårer*
må de oppleve styrke, rom for alle kjensler og ein stor ring av folk som omsluttar dykk i bøn og medvandring

FruLisa sa...

Varme tanker til dere♥
Sterkt å lese, tøft av deg å sette ord på dette vonde & vanskelige og urettferdige.

Ta godt vare på hverandre♥
-lisa

map79 sa...

Du har min dypeste medfølelse. Det er så ufattelig og meningsløst at dette har skjedd.

Anonym sa...

Mange styrkende tanker fra meg. Det er alle foreldres værste mareritt dere går gjennom nå, håper dere kommer styrket ut av det på andre siden.

Hvil i fred Amelie<3

Elene sa...

ååå utrolig trist. Fikk klumpen i halsen av å lese dette. du må være den sterkeste for å klare å gå igjennom dette. Tenker masse på deg og dine. <3
Varm klem til deg.

julibakken sa...

Så fryktelig trist...og så utrolig tapper du er!

Klem

ralfefarfars paradis sa...

Jeg har ikke opplevd akkurat det du nå går gjennom- men jeg har mistet et barn åtte måneder gammelt- som hos deg hadde vi en fra før- og det var to år mellom dem- jeg hadde også kjøpt inn "tvillingvogn" slik at jeg skulle kunne trille tur med begge to- den ble aldri brukt. Jeg har holdt mitt døde barn i armene- slik du også skal gjøre. Det er tungt når alt man har tenkt man skulle gjøre sammen,alle planer man har hatt-bevisst eller ubevisst for hvordan det skal bli- så blir det så annerledes- og man føler seg annerledes også..vi hadde vår gutt hjemme noen dager før begravelsen- og det var veldig godt- tross alt- og vi var så heldige at vi kunne "besøke" han i bårehuset når vi ville da han kom dit-gjør så mye av forberedelsene til begravelsen som dere orker selv- det vil være godt å tenke på i ettertid. Bilder og film er kjempeviktige- det er ikke så ofte jeg klarer å se på det- men det er godt å vite at vi har det. Små føtter setter virkelig dype spor-spor som aldri kan slettes ut. Varme tanker går til deg og din familie.
Jeg leste etterhvert flere bøker-
Sommerlandet(E. Skeie- finnes også på CD med SKRUK- cd treffer meg rett i magen),"Barnet som ikke ble" "Små føtter setter dype spor"

Linda sa...

Kjære Amelie.
Så fryktelig trist lesing!:(
Jeg føler med deg og din famile i denne forferdelig tunge tiden!

Mine varmeste tanker og dypeste medfølelse går til dere!

Synøve sa...

Kjære dere. Så veldig, veldig trist å lese.
Det dere går igjennom nå må være helt umenneskelig. Håper dere finner styrke til å tåle dagene som kommer og ta vare på hverandre i sorgen.
Jeg har to fine gutter og en liten englebaby. Lille engel er med meg i hjertet, og det vil gojenta deres også være med dere. Ta masse bilder og bruk tiden.
Alt det beste og varme tanker går til dere nå.

Komadyret sa...

Hei, fant bloggen din i dag og får tårer i øynene og gråten i halsen her jeg sitter. Vil bare uttrykke min medfølelse i denne vonde tiden. Syns det er veldig tøfft gjort av deg å gå ut med dette her. En stor klem til deg og dine og lille Amelie i magen.....snufs.....:(

Jeanette sa...

Så utrolig trist :( tårene triller for dere! Jeg kan ikke beskrive min medfølelse i ord, men jeg tenker på dere av hele mitt hjerte <3

Sender dere masse gode tanker og klemmer <3

Fjasevas Huset sa...

Kjære kjære deg! Ord er fattige!
Jeg ber for dere- ber om at som deres dager er skal deres styrke være. At dere må kjenne At dere blir bært gjennom dette.
Mange store gode klemmer til deg som mamma, og resten av familien.

mali-mo sa...

Kjære kjære lille mamma.

Jeg hadde trodd, og håpet, at jeg skulle slippe å lese akkurat dette. Bedt om at ingen annen mamma må få oppleve dette. Desverre er livet så grusomt, at dette likevel skjer, det som aldri skulle skje, med så mange flere enn man tror, med meg, og nå med deg.

Jeg skulle så inderlig ha hjulpet deg, selv om jeg jo vet hvor lite jeg kan gjøre. Vil du ringe meg, eller maile, så send meg en mail,så får du nr mitt, jeg stiller opp for deg nå, og når som helst i fremtiden du skulle ønske noen å dele tankene dine med. Dette er ikke tomme ord, men en åpen invitasjon du kan benytte når og hvis du ønsker.

Elsk den lille vennen din, kjære, kjære Amelie. Prøv å møt tiden som kommer nå med mot. Mamma-mot. Du skal nå gjøre det vondeste noen mamma må gjøre. Ta vare på det likevel, for det er dette du får lov å gjøre for den lille skatten din nå, og øyeblikkene blir så dyrebare senere. Ta bilder, vær i det. Du klarer det, fordi du må, ikke sant.

Jeg sender deg all min styrke, all min medfølelse, og gråter for dere alle sammen. Kjære, kjære, ukjente venn, som jeg føler med deg. Alle mine tanker til deg.

mali-mo sa...

Har sendt deg en mail.

Anonym sa...

Kjære deg ...som jeg ikke kjenner.
Jeg vil bare tipse deg om å høre på"Jag vil alltid elska" av Carola.For meg som også har opplevd å miste en baby var denne sangen en fantasisk trøst.
Wenche

bell4trix sa...

Jeg sender også varme tanker til dere. Det er bare så ufattelig trist... Mangler ord...Sender en klem også. <3

Marit sa...

Så trist. Ingen ord dekker tapet av sine små. Sender deg min dypeste medfølelse og gode tanker.

Elizabeth sa...

Dette er så trist! Sender dere min dypeste medfølelse. Ord strekker absolutt ikke til akkurat nå. Skal prøve sende deg all verdens styrke til det du må gjennom. Jeg kan ikke engang forestille meg hvordan du har det.

Stor klem

RoseSommer sa...

Jeg vet ikke om det hjelper, men jeg vil iallefall sende en hilsen til deg. For 25 år siden møtte jeg en kvinne som nylig hadde opplevd det du opplever nå. Jeg har ALDRI glemt henne og historien hennes.
Hun taklet det kanskje bedre ved å snakke om det. Slik du gjør.
Jeg holder deg i hånden nå et lite øyeblikk, om det hjelper eller ikke.

Anonym sa...

Min dypeste medfølelse til dere alle!

Anne F. sa...

Så trist. Mistet selv mitt første barn når jeg var 5 måneder på vei, så jeg sjønner litt hvordan det er..
Min dypeste medfølelse!!

hvorfor ikke... sa...

Kjære, kjære dere!
Jeg ble helt tom da jeg leste dette! Rett etter du hadde lagt det ut...skydte meg ut igjen og håpet at jeg hadde lest feil/drømt/ eller at det ville "gå over igjen" Det MÅTTE gå over, DET MÅTTE være ett mareritt...? Det kunne ikke være virkelig...

Men det har ligget i meg som en tung klump i magen siden, sakte går det opp for meg...det er sant...det går ikke over ...det er virkeligheten.

Selv om jeg aldri har truffet deg/dere, har jeg blitt glad i deg, gjennom alle tankene og filosoferingene som du raust har delt. Vi har mange felles arenaer og felles venner, og sorgen over det som nå skjer med dere, det dere må igjennom, gjør meg helt matt...Jeg tenker på deg når jeg våkner, og når jeg sovner inn.

Jeg har lest bloggen din noen år; og sett at du gjennom ærlighet, åpenhet og sårbarhet har stor styrke! Den som bare viser styrke, er ikke sterk! Men den som tør å være ærlig, liten og hjelpeløs, Den er sterk, det skal det mot til! Det motet har du, - men jeg skulle ønske du ikke så til de grader fikk bruk for det....

Kjære, kjære dere vi omringer dere med bønn og varm medfølelse. Men alle de vonde skritta må dere gå alene...

De riktige orda finnes ikke...ord blir for små, for fattige...

Vi er MANGE som "står rundt dere" her ute et sted, fordi vi ikke kan noe annet...Tenk på dere selv nå, ingen venter svar....men kan vi være en svalende dråpe eller en liten, varm stråle...er det ingenting mer vi ønsker!

Kjære Ameliè, hvis DU ønsker/når DU orker/hvis orker/om DU har behov for det er jeg her for deg. Jeg har selv et rom i mitt indre som rommer ufatterlig sorg over tap liv - og englevinger...

Men jeg vet også at alle som tilbyr seg, kan utløse "vi burde" "vi kunne" og alt det der...GLEM DET, dere har mer enn nok med dere selv nå...og vet best selv hva dere har behov for.

Alle mine tanker til dere nå!

Fioljenta sa...

Kjære, kjære dere! Jeg ber for dere nå i denne vanskelige tiden, og håper at det i alle fall kan være til en bitteliten hjelp, til tross for den uendelige smerten dere må føle nå. Ta vare på dere selv!

"Herren er nær hos dem som har et nedbrutt hjerte, og han frelser dem som har en knust ånd." Salme 34:19

hvorfor ikke... sa...

mail adressen min er.
hvorfor-ikke@live.no

Beauty&Living! sa...

Kondolerer så mye! Forferdelig at sånt skal skje.. tenker på dere <3

Klem Heidi

hvorfor ikke... sa...

stor klem

frikke sa...

Kjære deg! Så utrolig trist å høre! Føler inderlig med deg, og ord blir vanskelige. En stor klem til dere alle

Tove `blogg verden sa...

Nei nei nei....dette var helt grusomt....ord blir fattige, og ingen som ikke har opplevd det kan forstå hva dere går igjennom nå!! Ta vare på hverandre i sorgen<3 Trøsteklem Tove

Det verden trenger... sa...

Kjære deg!
Mange varme tanker sendes fra meg til deg.

sigrid sa...

Ein varm klem..
måtte dokke få styrke til dagane som kjem..

Karin sa...

Hei,jeg føler med deg,kan ikke forstå hvordan dette må føles. Jeg er tom for ord...det er ikke sånn det skal være. Jeg har virkelig ikke ord... hva sier man til mennesker som må gå gjennom sånne ting??! Ta vare på hverandre... ta imot all hjelp og støtte.Det kommer gode dager igjen... garantert! Klem fra Karin

Reggy sa...

så veldig trist å lese. ord blir fattige, sender mange varme tanker.

~reggy~

Anonym sa...

Så forferdelig å lese dette... Sender all min medfølelse.

Vigdis sa...

Uff, så trist :( Har grått mange tårer for lille Amèlie og deg.... Har fulgt bloggen din i litt over 1 år, og da kommer jo denne "kjennner" deg følelsen. Ventet spennt "sammen" med deg på lille jenta. Tror det er mange som gråter og sørger sammen med dere nå,det hjelper nok ikke på deres sorg, men det gjør kanskje godt å vite at mange tenker på dere og føler med dere i denne tunge tiden.Varme og styrknde tanker sendes tvers over landet.
Klem fra Vigdis

Anonym sa...

Kjære Amelie!
Dette var helt fryktelig å lese. Har fulgt den nydelige bloggen din i noen år, og nå bare ventet jeg på en post om at den lille jenta skulle være født.
Jeg vil uttrykke min dypeste medfølelse. Jeg ber om at du og familien skal komme dere gjennom dette, og at dere skal få kjenne at Gud bærer dere hele veien.
Hilsen Guro

Trollmora sa...

jeg gråter for dere nå. . . Takk for at du velger å dele dette med oss slik at vi har en mulighet til å prøve å forstå. Min dypeste medfølelse. Dere er i mine bønner i dag og i tiden fremover. Måtte du finne styrke til det du skal igjennom nå.

Frøken Paris sa...

Har tenkt mye paa deg og dine siden jeg leste innlegget ditt for to dager siden. Hadde ikke ord da og fôler fortsatt at jeg ikke har de rette ordene, men vit at jeg - som mange andre blogglesere - sender dere varme tanker og forhaapentligvis styrke til aa gaa igjennom dette.

Hobbybruket sa...

Min dypeste medfølelse. Håper dere finner den styrken dere trenger for å komme gjennom dette.

Marie sa...

Så forferdelig vondt å lese!! Jeg har heller ikke ord. Jeg gråter her jeg sitter og føler sorgen med dere. Det var så virkelig ikke slik det skulle ende for dere, ubeskrivelig vondt!
Alle beste tanker, styrke og medfølelse kommer fra meg.
Mange klemmer fra en rystet leser.
Marie

Talentina sa...

huff nei dette var helt forferdelig! sender mange varme tanker til deg og dine kan ikke forestille meg hvordan dette er men får lyst til å grine når jeg leser innlegget ditt. lykke til med fødselen og husk at det er lov å ta den tiden akkurat du trenger til å komme tilbake til hverdagen:) Mange klemmer fra meg.

RumahKami sa...

Jeg kom inni bloggen fra Emmelines sin blogg.. har aldri vært her før, men som jeg gråter med dere nå. Jeg ber for deg og familien, må dere får styrke i denne vanskelig tid. Og at dere kan beholde håpet.. klem fra en meg.

Anonym sa...

Jeg har fulgt med på bloggen din,en fantastisk blogg, men dette blir min første hilsen. Ord kan ikke beskrive, men jeg vill bare si at du har min største medfølelse i den største sorgen en mamma kan ha. Hilsen Hilde

Kylling (aka Anja) sa...

Jeg har fulgt bloggen din i snart tre år, gjennom begge svangerskapene, og det er helt ufattelig at dette kunne skje. Det er beundringsverdig hvor sterk du er! Jeg finner ikke helt de rette ordene, men dere har min aller dypeste medfølelse..

Lillian sa...

Noe av det værste foreldre kan få oppleve, jeg føler med dere... ingen burde noensinne få kjenne på de følelsene dere har nå...

Jeg er utrolig lei meg på deres vegne, og håper dere finner ett lys i tunnelen.
tårene triller på deres vegne!

Anonym sa...

Min inderlige medfølelse...

Elisabeth Bentsen sa...

Min dypeste medfølelse,nå renner tårene mine her.
Dette er første gang jeg leser på bloggen din.

Anne sa...

Kjære deg, så ufattelig trist! Varm klem og dyp medføelse.

Anna sa...

Mitt første besøk herinne, gjennom en annen blogg hvor jeg slipper tårene løs...akkurat sånn ble det nå...så ufattelig med barnet deres.
Føler med dere å tenker mange varme, energitanker for dere!

varme solklemmer fra nordnorge, Anna

Anonym sa...

Uendelig trist å lesa om vetlejenta som ikkje fekk vera hos mor og far. Kjenner igjen følelsen av hjertesorg, den er lang, fysisk vond og den er høgst unik personlig. Ingen sorg er lik. Følg hjerta og bruk tid. Veslejenta vil alltid vera med dere i hjerte.
Et lite tips etterhvert: www.englesiden.com

Hilsen fra en annen englemamma!

Hanne sa...

Ingen ord kan være nok i denne sammenheng, men jeg vil du skal vite at selv en som tittet innom denne bloggen for første gang nå sitter og sender dere de varmeste tanker og føler med dere i sorgen. Dette gjorde inderlig vondt å lese, tårene triller og jeg skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre for dere. Kondolerer.

3brosejenter sa...

Jeg velger å legge igjen kommentaren min her, på ditt første innlegg. først, for en forferdelig tøff opplevelse du og dine går igjennom. Finnes ikke ord. For det andre, så uendelig mye kjærlighet du formilder igjennom bloggen din. Selv i sorgen din skinner kjærlighet som et fyrtårn, som det aller største her og ikke sorg. <3

Fruen Fra Havet sa...

Helt tilfeldig kom jeg over denne bloggen og med stor medfølelse leser jeg innlegget.

Kjærligheten i ordene dine er så sterk, og jeg kjenner meg sånn igjen til tross for at våre historier langt fra er like.

Håper dagene som fulgte ble så minnerike som de kunne, at dunhåret fikk kilet deg mange ganger i nesen, at de myke kinnene fikk tusen kyss med seg på reisen og bildene av verdens vakreste barn lagret seg godt på netthinnen og i hjertet.
Tror det er noe av det alle mammaer som må leve videre uten barnet sitt deler, uansett hvor lang tid man fikk med dem blir det aldri nok, å overleve sitt eget barn er naturstridig og omrokkerer på alt man på en måte tror på i livet.


Mine varmeste tanker,
Bella.

Duse Pasteller sa...

Tårene triller.
Ord blir fattig..
♥♥♥

Connie Iren sa...

Kjenner så veldig igjen følelsene og tankene dine... Sjokket er forferdelig stort. Livet blir snudd på hodet, mistet selv i uke 36 i november i fjor, og man skulle tro det var lenge, men det er ikke det... Livet mitt er helt annerledes enn jeg hadde planlagt det. Det er så mye som følger med det å miste et barn... Masse varme klemmer og tanker sendes din vei. <3

Connie Iren sa...

Skriver forresten selv blogg om min opplevelse, og det er utrolig godt! Dessverre er det ingen som helt kan forstå uten å ha opplevd det selv. Nå skal jeg lese videre på bloggen din. Klem

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Antall besøk på bloggen